Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špioni řádí na autosalonu v Paříži. Zajímala je světla Škody Kodiaq

  12:43aktualizováno  12:43
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Metr, malý fotoaparát, desky s tabulkami, do kterých zapisují spoustu čísel, autosalony jsou rejdištěm špionů. Nechybí ani na autosalonu v Paříži. Hned první den ráno je velmi zajímala nová škodovka.

Kodiaq bude první škodovkou, která kromě halogenových světel dostane do předních lamp LED technologii. Na autosalonu v Paříži zajímalo řešení škodováckých konstruktérů špiony asijských značek.

„Jsme rádi, že jsme inspirací a měřítkem kvality pro naše korejské konkurenty,“ komentuje nechtěnou návštěvu na stánku české značky pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ dodává.

Podle informací iDNES.cz přišel dokonce pokyn z koncernu Volkswagen druhý autosalonový den kvůli špionům vystavená auta zamknout. Interiér kodiaqa je tak možno vidět jen přes okénka, nebo je třeba se domluvit s personálem na stánku.

Asiaté, kteří jsou v těchto situacích jednoznačně rozpoznatelní, si na tyto práce stále více najímají Evropany.

Na výstavišti byla od páru mužů studujících dopodrobna světla aut dokonce slyšet čeština. Vysvětlením bude v tomto případě spíše to, že Česko je světová velmoc v konstrukci a výrobě světel pro autoprůmysl a vývojáři vyrazili do Paříže na obhlídku toho, co umí konkurence.

Fotogalerie

Špioni už jsou o něco obezřetnější, drzost jim ale stále nechybí. Nohy čouhající zpod auta jsou tu na denním pořádku. Zvědavci rozebírají interiéry, přeměřují je, fotí na pohled nedůležité detaily. Neodbytná dáma vlezla ke konceptu značky SSangYong až na pódium, za zády ji jistí kolega, který napovídá, na co se zaměřit a co vyfotit. Když je dozor na stánku oba vyhodí, auto obejdou z druhé strany a fotí tam. U nového Audi A5 sundaval zvědavec těsnění víka kufru.

Redaktoři iDNES.cz byli několikrát na různých evropských autosalonech svědky práce špionů (více čtěte zde).

Proč špionují inženýři na autosalonech? Jde o čas. Automobilky si auta konkurence samozřejmě kupují, rozebírají je a dopodrobna je studují ve svých vývojových centrech. Jenže se k nim dostanou až měsíce po autosalonu, než odstartuje prodej a auta doputují k zákazníkům. Tím, že si auto prostudují na autosalonu, ušetří vývojáři měsíce.




Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...



Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Brexit bude ránou pro autoprůmysl, vše závisí na dohodě o clech

Nissan má obří fabriku v britském Sunderlandu. Právě japonská automobilka...

Za 50 let práce v britském automobilovém průmyslu zažil John Cooper řadu dramatických změn. Žádná však nebyla děsivější...

Nová Kia Ceed odhalena. Přišla o apostrof, dostala moderní techniku

Třetí generace Kie Ceed se představuje

Třetí generace Ceedu se veřejnosti oficiálně představí začátkem března na autosalonu v Ženevě. Auto stojící na zcela...

Další z rubriky

Fabia Combi není odepsaná. Nová generace má šanci

Skica faceliftované Škody Fabia

Fabie Combi to nemá úplně spočítané. O tom, jestli dostane malá škoda i v příští generaci tuto prodlouženou variantu,...

Trendy, které netáhnou. O elektromobily a robotická auta lidé nestojí

Koncept Mazda Vision Coupé

Téměř 60 % evropských řidičů má za to, že budoucnost benzinových i naftových motorů je pozitivní. Poslední průzkum v...

Exkurze do továrny na převodovky. Ostražitost robotů testují vadné díly

Výroba převodovky ve Vrchlabí

Na začátku jsou kusy oceli a na konci jeden z nejsložitějších dílů v autě. Vítejte ve fabrice na převodovky.

Najdete na iDNES.cz