Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špioni řádí na autosalonu v Paříži. Zajímala je světla Škody Kodiaq

  12:43aktualizováno  12:43
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Metr, malý fotoaparát, desky s tabulkami, do kterých zapisují spoustu čísel, autosalony jsou rejdištěm špionů. Nechybí ani na autosalonu v Paříži. Hned první den ráno je velmi zajímala nová škodovka.

Kodiaq bude první škodovkou, která kromě halogenových světel dostane do předních lamp LED technologii. Na autosalonu v Paříži zajímalo řešení škodováckých konstruktérů špiony asijských značek.

„Jsme rádi, že jsme inspirací a měřítkem kvality pro naše korejské konkurenty,“ komentuje nechtěnou návštěvu na stánku české značky pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ dodává.

Podle informací iDNES.cz přišel dokonce pokyn z koncernu Volkswagen druhý autosalonový den kvůli špionům vystavená auta zamknout. Interiér kodiaqa je tak možno vidět jen přes okénka, nebo je třeba se domluvit s personálem na stánku.

Asiaté, kteří jsou v těchto situacích jednoznačně rozpoznatelní, si na tyto práce stále více najímají Evropany.

Na výstavišti byla od páru mužů studujících dopodrobna světla aut dokonce slyšet čeština. Vysvětlením bude v tomto případě spíše to, že Česko je světová velmoc v konstrukci a výrobě světel pro autoprůmysl a vývojáři vyrazili do Paříže na obhlídku toho, co umí konkurence.

Fotogalerie

Špioni už jsou o něco obezřetnější, drzost jim ale stále nechybí. Nohy čouhající zpod auta jsou tu na denním pořádku. Zvědavci rozebírají interiéry, přeměřují je, fotí na pohled nedůležité detaily. Neodbytná dáma vlezla ke konceptu značky SSangYong až na pódium, za zády ji jistí kolega, který napovídá, na co se zaměřit a co vyfotit. Když je dozor na stánku oba vyhodí, auto obejdou z druhé strany a fotí tam. U nového Audi A5 sundaval zvědavec těsnění víka kufru.

Redaktoři iDNES.cz byli několikrát na různých evropských autosalonech svědky práce špionů (více čtěte zde).

Proč špionují inženýři na autosalonech? Jde o čas. Automobilky si auta konkurence samozřejmě kupují, rozebírají je a dopodrobna je studují ve svých vývojových centrech. Jenže se k nim dostanou až měsíce po autosalonu, než odstartuje prodej a auta doputují k zákazníkům. Tím, že si auto prostudují na autosalonu, ušetří vývojáři měsíce.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Další z rubriky

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz