Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špioni řádí na autosalonu v Paříži. Zajímala je světla Škody Kodiaq

  12:43aktualizováno  12:43
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Metr, malý fotoaparát, desky s tabulkami, do kterých zapisují spoustu čísel, autosalony jsou rejdištěm špionů. Nechybí ani na autosalonu v Paříži. Hned první den ráno je velmi zajímala nová škodovka.

Kodiaq bude první škodovkou, která kromě halogenových světel dostane do předních lamp LED technologii. Na autosalonu v Paříži zajímalo řešení škodováckých konstruktérů špiony asijských značek.

„Jsme rádi, že jsme inspirací a měřítkem kvality pro naše korejské konkurenty,“ komentuje nechtěnou návštěvu na stánku české značky pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ dodává.

Podle informací iDNES.cz přišel dokonce pokyn z koncernu Volkswagen druhý autosalonový den kvůli špionům vystavená auta zamknout. Interiér kodiaqa je tak možno vidět jen přes okénka, nebo je třeba se domluvit s personálem na stánku.

Asiaté, kteří jsou v těchto situacích jednoznačně rozpoznatelní, si na tyto práce stále více najímají Evropany.

Na výstavišti byla od páru mužů studujících dopodrobna světla aut dokonce slyšet čeština. Vysvětlením bude v tomto případě spíše to, že Česko je světová velmoc v konstrukci a výrobě světel pro autoprůmysl a vývojáři vyrazili do Paříže na obhlídku toho, co umí konkurence.

Fotogalerie

Špioni už jsou o něco obezřetnější, drzost jim ale stále nechybí. Nohy čouhající zpod auta jsou tu na denním pořádku. Zvědavci rozebírají interiéry, přeměřují je, fotí na pohled nedůležité detaily. Neodbytná dáma vlezla ke konceptu značky SSangYong až na pódium, za zády ji jistí kolega, který napovídá, na co se zaměřit a co vyfotit. Když je dozor na stánku oba vyhodí, auto obejdou z druhé strany a fotí tam. U nového Audi A5 sundaval zvědavec těsnění víka kufru.

Redaktoři iDNES.cz byli několikrát na různých evropských autosalonech svědky práce špionů (více čtěte zde).

Proč špionují inženýři na autosalonech? Jde o čas. Automobilky si auta konkurence samozřejmě kupují, rozebírají je a dopodrobna je studují ve svých vývojových centrech. Jenže se k nim dostanou až měsíce po autosalonu, než odstartuje prodej a auta doputují k zákazníkům. Tím, že si auto prostudují na autosalonu, ušetří vývojáři měsíce.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.