Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Špioni řádí na autosalonu v Paříži. Zajímala je světla Škody Kodiaq

  12:43aktualizováno  12:43
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Metr, malý fotoaparát, desky s tabulkami, do kterých zapisují spoustu čísel, autosalony jsou rejdištěm špionů. Nechybí ani na autosalonu v Paříži. Hned první den ráno je velmi zajímala nová škodovka.

Kodiaq bude první škodovkou, která kromě halogenových světel dostane do předních lamp LED technologii. Na autosalonu v Paříži zajímalo řešení škodováckých konstruktérů špiony asijských značek.

„Jsme rádi, že jsme inspirací a měřítkem kvality pro naše korejské konkurenty,“ komentuje nechtěnou návštěvu na stánku české značky pro iDNES.cz Vítek Pelc ze Škody Auto. „Nemůžeme tomu nijak zabránit. Patří to k autosalonům,“ dodává.

Podle informací iDNES.cz přišel dokonce pokyn z koncernu Volkswagen druhý autosalonový den kvůli špionům vystavená auta zamknout. Interiér kodiaqa je tak možno vidět jen přes okénka, nebo je třeba se domluvit s personálem na stánku.

Asiaté, kteří jsou v těchto situacích jednoznačně rozpoznatelní, si na tyto práce stále více najímají Evropany.

Na výstavišti byla od páru mužů studujících dopodrobna světla aut dokonce slyšet čeština. Vysvětlením bude v tomto případě spíše to, že Česko je světová velmoc v konstrukci a výrobě světel pro autoprůmysl a vývojáři vyrazili do Paříže na obhlídku toho, co umí konkurence.

Fotogalerie

Špioni už jsou o něco obezřetnější, drzost jim ale stále nechybí. Nohy čouhající zpod auta jsou tu na denním pořádku. Zvědavci rozebírají interiéry, přeměřují je, fotí na pohled nedůležité detaily. Neodbytná dáma vlezla ke konceptu značky SSangYong až na pódium, za zády ji jistí kolega, který napovídá, na co se zaměřit a co vyfotit. Když je dozor na stánku oba vyhodí, auto obejdou z druhé strany a fotí tam. U nového Audi A5 sundaval zvědavec těsnění víka kufru.

Redaktoři iDNES.cz byli několikrát na různých evropských autosalonech svědky práce špionů (více čtěte zde).

Proč špionují inženýři na autosalonech? Jde o čas. Automobilky si auta konkurence samozřejmě kupují, rozebírají je a dopodrobna je studují ve svých vývojových centrech. Jenže se k nim dostanou až měsíce po autosalonu, než odstartuje prodej a auta doputují k zákazníkům. Tím, že si auto prostudují na autosalonu, ušetří vývojáři měsíce.




Nejčtenější

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...

Filtr pevných částic z druhovýroby: Příliš drahá atrapa

Použitý filtr pevných částic

Problém s drahými filtry pevných částic řeší tisíce řidičů. Často se snaží ušetřit a vybírají mezi lacinými kopiemi....



Další z rubriky

Francie zpomalí. Po okreskách se bude jezdit jen osmdesát

(Ilustrační snímek)

Francouzi budou muset na silnicích zřejmě už příští rok zpomalit. Vláda plánuje, že sníží rychlost na okreskách ze...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...

Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...



Najdete na iDNES.cz