Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Concept A: Přespolní běh v tretrách

  11:34aktualizováno  28. února 17:51
Boření předsudků je v poslední době velice oblíbená činnost mezi automobilovými výrobci. Jedním z těch, kteří mají nejvíce co bořit, patří německý Volkswagen, který ještě v nedávné minulosti platil za samo ztělesnění konzervatismu. Ten ale odlévá mladé a perspektivní zákazníky, proto Volkswagen začal, počínaje frankfurtským autosalonem 2003, navykat své stávající a lákat mladší zákazníky na nový designový směr.

Concept R z roku 2003 se stal vstupenkou do vyššího stupně designu, na němž se od té doby již octl nový Passat a také model EOS, který sám předtím přijal podobu Conceptu C.

Značně futuristický Concept T spíše demonstroval potenciál wolfsburských designérů, zato již čtvrtý concept, tentokrát pojmenovaný "A", by se díky svojí reálnosti mohl v dohledné době snadno ocitnout na výrobních linkách. A protože Volkswagen nepatří mezi ty, u kterých sériové modely neztrácí příliš na kráse proti konceptům, máme se možná zanedlouho nač těšit.

Concept A se velikostí podobá golfu. Je sice do všech stran o kousek větší (nejvíce na délku o 144 mm), ovšem do touaregu mu nějakých pár desítek centimetrů chybí. Největší změna je v koncepci - Concept A se vydal prozkoumat území, které zatím v Evropě leží ladem; pomezí mezi sportovním kupé a SUV, s krátkou zajížďkou směrem k pick-upům. Také v tomto případě, jako mnohokrát předtím, byl ovšem rychlejší Opel, jehož obdobně zaměřená antara se představila před půlrokem ve Frankfurtu.

Náskok konkurenci zřejmě tradičně nebude nic platný, protože Volkswagen se tentokrát hodně povolil kohoutky emocí a stvořil efektní a atraktivní tvary. Příď je jednoznačně firemní, ovšem dál už není povědomé skoro nic. Vzad posunutá kabina s nízkou střechou se odkazuje na Audi TT, ovšem zadní sloupek a celý zbytek auta s tím nesouhlasí a vytváří cosi nového.

Originální detaily přímo pršely, takže konceptu chybí B-sloupek a po vzoru Mazdy RX-8 se na zadní sedadla přistupuje zadními půl-dveřmi, otevíranými proti směru jízdy. Uvnitř čekají čtyři samostatná sedadla a ultramoderní přístrojová deska. To vše kryje plátěná střecha, která se shrnuje jako u starého Brouka. Fascinaci dotváří pro Volkswagen netypické výřezy blatníků, či kliky dveří, na obou stranách opticky spojené v jediný celek.

TSI a TDI se octnou pod kapotou. Přímo na ženevský sokl přijel terénní sporťák s pomocí turbokompresorové přímovstřikové čtrnáctistovky z Golfu GT, vyladěné na 110 kW, v případné sériové výrobě se počítá i s dvoulitrovým TDI a dalšími jednotkami. Sílu distribuuje šestistupňová sekvenční převodovka DSG za asistence pohonu všech kol Haldex II. Světlomety na obou koncích využívají LED technologii.

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Volkswagen Concept A

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.