Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

  10:00aktualizováno  10:00
Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Volkswagen BUDD-e | foto: Volkswagen

Už se ví, že v roce 2019 dorazí na trh jako první hybridní škodovka benzinoelektrický superb (čtěte tady). Po tomto milníku se otevře prostor pro čistě elektrický model.

Maier pro renomovaný britský magazín Autocar prohlásil, že první škodovky do zásuvky se dočkáme v roce 2020 nebo 2021. „K elektrifikaci není alternativa. Musíme se jí zabývat,“ vysvětluje Maier a potvrzuje tak, že automobilky jsou nadšenci elektromobility tak trochu z donucení. Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a agregátu Škody Auto pro elektromobilitu zrovna nehoří (čtěte zde).

Sériová elektrická škodovka by měla podle všeho být svébytným modelem, podle Maiera má stát na úplně nové platformě koncernu Volkswagen pojmenované MEB, která má být určena přímo pro elektromobily. Koncern ji představil na konceptu VW Budd-e začátkem letošního roku na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas (prohlédněte si ho zde). Těžké a velké baterie jsou uložené v ploché sendvičové podlaze.

Škodováčtí vývojáři jsou podle Maiera součástí týmu, který v rámci VW Group pracuje na autech na baterky. Cíle, které mají splnit, vůbec nejsou malé. Podle Autocaru jsou požadavky tyto: dojezd na jedno nabití přes 500 kilometrů, nabití za patnáct minut a cena pod úrovní srovnatelného auta se spalovacím motorem.

Jaké auto by mohlo se znakem Škody vyjet za pět let na elektřinu, lze zatím jen odhadovat. „Zatím jsme přesně nerozhodli, jaké auto bude elektromobil. Zatím nepotřebujeme udělat finální rozhodnutí,“ prohlásil Maier. Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti. Výroba elektromobilů je přeci jen dosti odlišná od produkce aut se spalovacím motorem.

Elektromobilita očima pesimisty

Kde má výfuk elektromobil výfuk? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. Více čtěte zde

Autocar to tipuje na praktický prostorný hatchback s kufrem větším, než budou mít jeho koncernové protějšky. To by pasovalo k pozici značky v rámci koncernu.

Elektromobily asi nejlépe fungují ve velmi specifických způsobech používání, typicky ve službách na lokální úrovni (pošta, rozvážková služba, pekárna). Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí.

Fotogalerie

Větší logiku by tak možná dávalo menší auto, jenže do jeho ceny by právě příliš zasahovala specifická technologie pohonu a stále velmi drahé akumulátory. Elektrický pohon by z tohoto pohledu nejvíce pasoval k vozu velikosti Škody Fabie nebo Rapidu.

Plány na další elektrické verze aktuálních modelů jako je fabie s octavií se ovšem budou tříbit v následujících letech, podle vývoje trhu. Podle Maiera by mělo být jasno v následujících třech letech.

Elektrifikace je součástí nového desetiletého plánu značky, který Maier představil. Dokument pojmenovaný „Strategy 2025“ nahrazuje původní plán Maierova předchůdce Winfrieda Vahlanda, který vytyčoval směřování značky do roku 2018.

Octavia Green E Line

Elekrické škodovky testovaly v provozu

Škoda před čtyřmi roky představila flotilu prototypů elektrických octavií. Auta postavená na základech druhé generace stěžejního modelu značky uvedla do testovacího provozu. Jak elektrické octavie jezdily čtěte zde

Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line

Po ukončení testovaní ovšem v projektu nepokračovala a prototypy šly do šrotu. Důvod byl jasný: elektrické octavie jezdily a fungovaly výborně, narážely ovšem na omezený dojezd a nekomfortně dlouhou dobu nabíjení, a tak je to i nadále. I přes sliby se elektromobilita dál neposunula. Omezení jsou stále stejná, jen se výrobcům daří přesvědčovat specifické skupiny zákazníků, že to nevadí.





Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Další z rubriky

Skládací dětská autosedačka
Nový vynález: přenosná autosedačka v tašce ušetří peníze na dovolené

Nizozemci přišli s vynálezem, který může změnit cestování s dětmi. Skládací autosedačka Purseat je bezpečná a snadno se promění v lehké zavazadlo, se kterým se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Přeletěl s autem na padáku z Francie do Anglie
VIDEO: Dobrodružná cesta létajícím autem přes La Manche

Přes lamanšský průliv se může cestovat různými způsoby: trajektem, tunelem ve vlaku, letadlem, obzvláště zdatní jedinci se mohou pokusit kanál přeplavat....  celý článek

Kia cee´d 1,4 CVVT Comfort Plus
Kia cee´d 1,4 CVVT Comfort Plus

r.v. 2015, naj. 16 200 km, benzín
269 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.