Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Revoluční Toyota je autem roku v Evropě

  16:04aktualizováno  16:04
Evropským Autem roku 2005 je nový revoluční model Prius japonské automobilky Toyota, který v říjnu společnost představila i v Česku.

Nový prius je považován za revoluční novinku.

Porota složená z 58 novinářů z 22 evropských zemí zvolila tento úsporný sedan kombinující elektrický pohon s benzinovým poté, co se mu totéž podařilo i ve Spojených státech, uvedla Toyota.

Prius zvítězil před druhým Citroënem C4 s velkým náskokem. Ekologická Toyota je nejlepší podle 37 členů poroty.

Jen málokdy se stane, že je autem roku zvolena tak převratná technická novinka. Něco srovnatelného se stalo naposledy před více než třiceti lety, když bylo Autem roku 1968 zvoleno NSU Ro80 s Wankelovým motorem a designem karoserie, který předběhl svou dobu nejméně o několik let.

Auto roku se vyhlašuje od roku 1964 (přehled všech vítězů). Od té doby získala japonská značka evropskou cenu nejlepšího automobilu roku potřetí. V roce 1993 vyhrál model Micra od Nissanu a v roce 2000 zvítězila Toyota Yaris.

"Je to velký milník v procesu přijímání hybridního pohonu a uznání jeho potenciálu stát se technologií hlavního proudu," uvedl šéf evropské obchodní divize Toyoty Tadaši Arašima. Ocenění dostala druhá generace priusů. S první verzí přišla Toyota v roce 1997.

Do konce letošního roku chce japonská automobilka v Evropě prodat 8 500 priusů. V příštím roce by už jich mělo být 15 tisíc. 

Konečné pořadí

1.

Toyota Prius

406 bodů

2.

Citroën C4

267 bodů

3.

Ford Focus

228 bodů

4.

Opel Astra

180 bodů

5.

Renault Modus

151 bodů

6.

Peugeot 407

135 bodů

7.

BMW řady 1

83 bodů

Hlasování evropského auta roku 2005 podrobněji ZDE.

***

Čtěte také: Únik informací! Autem roku je prius!

Toyota Prius ve sportovní verzi GT se objevila na pařížském autosalonu. Auto předvedlo, že hybridní vůz (kombinovaný pohon benzin a elektřina) nemusí být líný.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.