Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak Česko zaútočí v Ženevě. Přehled novinek

  11:01aktualizováno  11:01
Dlouhá léta byla automobilová výroba Česka automaticky spojována se značkou Škoda. Letos se po dlouhých letech objeví na prestižním ženevském autosalonu více značek s domovským právem v České republice.

Během deseti dnů, od 3. do 13. března, budou moci návštěvníci mezinárodního autosalonu v Ženevě obdivovat hned čtyři auta narozená v české kotlině, na nevelkém území mezi Kolínem a Mladou Boleslaví.

Vedle Citroënu C1, Peugeotu 107 a Toyoty Aygo - ty však budou k vidění na stáncích svých značek - se nenechá zahanbit ani Škoda Auto.

Jak daleko od skutečnosti?

V úterý 1. března v půl desáté dopoledne odstartuje na stánku společnosti Škoda Auto obvyklý rituál: po několika slovech některého z pánů z vedení firmy ladně sejmou sličné hostesky plachtu z dosud zahaleného nového vozu a ve světle reflektorů se objeví v plné kráse karoserie zbrusu nové škodovky.

O Škodě Yeti čtěte ZDE

Ženevské premiéry

Citroën C6

Chevrolet Corvette Z06

Peugeot 407 Prologue Coupé

Rinspeed Senso

Subaru B9 Tribeca

Autosalon jako hra

Nových aut nebývá v Ženevě nikdy málo. Autosalon je vlastně taková hra s každoročně stejnou podobou: některé automobilky hlásí již předem, jakou světovou novinku představí, jiné si taháky ponechávají na poslední chvíli jako překvapení.

Ale ať volí firmy jakoukoli taktiku, efekt je stejný: přilákat ke svému stánku co nejvíce novinářů a po oficiálním otevření pak i běžných návštěvníků.

Ta hra se jmenuje byznys, jde "jen" o peníze... Ženeva zůstává mezi automobilovými výstavami, kterých se za rok uskuteční po celém světě na tisíce, jedinečná, i když už není jen neutrálním kolbištěm soupeřů z celého světa - v posledních letech se tu objevují už i značky švýcarské, tedy domácí. Jenomže se jedná jen o kusovou výrobu malých studií a dílen.

Do Ženevy s chutí

Ženevské výstaviště Palexpo, obehnané dokola dálnicí a letištěm, má ještě další zvláštnost - je tam všechno pěkně pohromadě, návštěvníci se nemusí trmácet za svými plechovými favority mezi jednotlivými pavilony.

Přesně jak to říká jeden z těch, který z profesionálních důvodů nesmí v Ženevě chybět, Martin Linhart, mluvčí českého zastoupení značky Ford: "Ženevu mám z autosalonů nejradši hlavně proto, že je tu prakticky všechno důležité v jedné hale. Kdo chce vidět všechny novinky, nemusí za den nachodit patnáct dvacet kilometrů jako třeba na salonech v Paříži či Frankfurtu."

Stejného názoru je i Martina Bedrnová, mluvčí Citroënu: "Mám ženevský autosalon velmi ráda; jako jediný mi skýtá možnost rychlé orientace v novinkách i na stáncích konkurence."

Přesně to vystihuje Ivan Růžička, generální ředitel Opel C&S: "Ženevský autosalon je koncentrátem toho nejlepšího, nejprovokativnějšího, nejnovějšího, co tvůrci automobilů dokážou. Nedovedu si představit lepší příležitost, jak toto vše rychle a efektivně vstřebat."

Tradice a novinky

Ženeva je jedinečná i svou tradicí: letos slaví sté výročí uspořádání první domácí automobilové výstavy a 75. výročí, kdy se autosalon stal mezinárodním. V rámci oslavy vydává státní mincovna příležitostné zlaté a stříbrné mince v hodnotě 50 a 20 švýcarských franků.

ŽENEVSKÝ AUTOSALON 2005

*novinky
*užitečné informace

*fotografie...

...v příloze ZDE

Automobilových novinek se v Ženevě očekává poměrně dost. Ale jako vždy mezi nimi budou i vozy, které se budou jako novinky jen tvářit, ale ve skutečnosti půjde o umné převleky stávajících modelů. I tak bude výběr široký.

Seznam ženevských novinek

Alfa Romeo 159

Aston Martin  V8 Vantage

Audi RS4

Audi  Q7 (PikesPeak)

Bentley Bentley Flying Spur

Bertone Villa Concept 

BMW 130i

BMW řady 5 xDrive

BMW M6

BMW řady 7 (facelift)

Cadillac BLS   

Chevrolet Matiz

Corvette Z06  

Chrysler Firepower

Podrobná fotogalerie ZDE

Citroën C6

Dodge Caliber Concept

Ferrari 430 Spider

Fioravanti  Kandahar

Ford Ka (facelift)

Ford Focus Sedan

Ford Galaxy (facelift)

Honda Legend

Honda Civic Si Concept

Hyundai Portico 

Hummer H3   

 

KIA Concept KCV-III

Lamborghini Concept S.

Lancia Ypsilon Sport

Range Rover (facelift)

Lexus IS

Lexus GS

Maserati Pininfarina Concept 

Maybach 57 S

Mazda 6 (facelift)

Mercedes-Benz třída M

Mitsubishi Nessie

Nissan Micra CC

Nissan Zaroot

Opel Astra C+C

Pagani Zonda F 

Porsche 911 cabrio

Renault Laguna (facelift)

Renault Zoé (Z17)

Rinspeed Senso

Saab 9-3 Sport Hatch  

SEAT Leon

Škoda Yeti

Subaru Tribeca

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Bora

Volvo 3CC

Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.