Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZOR: Zrušte ministerstvo dopravy! Co novinka, to šmejd

  12:00aktualizováno  12:00
Zadrhávající registr aut, nedomyšlený systém převádění ojetin, nesmyslné podmínky přidělování značek na přání - ministr dopravy vždy musí po Novém roce trnout, co jeho úředníci nedomysleli, co se nepovedlo, nestihlo a bude to třeba předělat, doladit.

Ilustrační snímek | foto: Sbírka zákonů

Ministerská kuchyně ale dokáže pokazit i na pohled jednoduchou novelu vyhlášky vysvětlující význam dopravních značek.

Deset šmejdů za dva roky

Co se ministerstvu dopravy nepovedlo

  • prodat a koupit ojetinu obnáší náročnější administrativu - zde
  • ve snaze udělat si pořádek v registru vozidel nebývale tvrdý přístup k vozidlům v polopřevodu - zde
  • systém značek na přání, který nedává smysl - zde
  • systém ekologického poplatku, který se míjí účinkem (omladit vozový park), bude mít rozsáhlejší dopad než dosud - zde
  • úprava platnosti dopravní značky zákaz vjezdu nákladních vozidel - zde
  • nedotažená úprava zkoušek motorkářů v autoškolách - zde
  • chaos ve značení kruhových objezdů - zde
  • snížení rychlosti na obchvatu Prahy, kvůli potížím s čerpáním dotací - zde
  • potíže s výběrem provozovatele mýtného systému - zde
  • předražený dodavatel registračních značek - zde

Zpackaný tendr na výrobu registračních značek nebo ostuda kolem výběru provozovatele mýtného systému stojí daňové poplatníky peníze, přímo se jich na pohled nedotýká. Ministerstvo dopravy ale dokáže rovnou opepřit každodenní život. Jako by se řídilo heslem: funguje to, tak to předěláme.

Nebývale tvrdý postup pro majitele aut v polopřevodu, hrozba pokut za vjezd do zákazu vjezdu náklaďáků pro „podnikatelské“ kombíky a aktuálně třeba chaos na kruhových objezdech, kde musíte odhadovat, jaká značka je za rohem. To je jen letmý výčet lapsů ministerských úředníků, tvůrců norem týkajících se milionů majitelů aut a řidičů.

I absolutní laik, který jen jezdí autem a občas ho chce koupit nebo prodat, odhalí často nesmyslnost nové úpravy na první pohled. Někdy stačí jen chvilku myslet, to se ale podle všeho na ministerstvu moc nenosí.

Podle informací iDNES.cz mají na ministerstvu dopravy dlouhodobě silný podstav, prostě nestíhají. Je tedy otázka, jestli tam nové normy nevymýšlí vrátný po noční směně.

Raději ten úřad zrušte, nebo aspoň přejmenujte, třeba na ministerstvo chaosu.





Nejčtenější

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Seat Ibiza
Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Pokud nepotřebujete prostor na kočárek a celou rodinu, můžete zůstat o patro níže a pořádně si naložit výbavou malé auto. Seat Ibiza už totiž rozhodně „malé“...  celý článek

Kamil Holán
Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

„Strašně mě to baví,“ říká nadšeně o závodění na motorce Kamil Holán a zopakuje to několikrát. Je jedním z nejlepších českých jezdců na přírodních okruzích, to...  celý článek

crashtest
VIDEO: Unikátní crashtest rozbil Porsche 911 na cimprcampr

Oranžové porsche se rozjede v laboratoři proti deformovatelné překážce - inženýři německého autoklubu ADAC pracují na dalším ze svých crashtestů. Světla svítí,...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.