Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZOR: Zrušte ministerstvo dopravy! Co novinka, to šmejd

  12:00aktualizováno  12:00
Zadrhávající registr aut, nedomyšlený systém převádění ojetin, nesmyslné podmínky přidělování značek na přání - ministr dopravy vždy musí po Novém roce trnout, co jeho úředníci nedomysleli, co se nepovedlo, nestihlo a bude to třeba předělat, doladit.

Ilustrační snímek | foto: Sbírka zákonů

Ministerská kuchyně ale dokáže pokazit i na pohled jednoduchou novelu vyhlášky vysvětlující význam dopravních značek.

Deset šmejdů za dva roky

Co se ministerstvu dopravy nepovedlo

  • prodat a koupit ojetinu obnáší náročnější administrativu - zde
  • ve snaze udělat si pořádek v registru vozidel nebývale tvrdý přístup k vozidlům v polopřevodu - zde
  • systém značek na přání, který nedává smysl - zde
  • systém ekologického poplatku, který se míjí účinkem (omladit vozový park), bude mít rozsáhlejší dopad než dosud - zde
  • úprava platnosti dopravní značky zákaz vjezdu nákladních vozidel - zde
  • nedotažená úprava zkoušek motorkářů v autoškolách - zde
  • chaos ve značení kruhových objezdů - zde
  • snížení rychlosti na obchvatu Prahy, kvůli potížím s čerpáním dotací - zde
  • potíže s výběrem provozovatele mýtného systému - zde
  • předražený dodavatel registračních značek - zde

Zpackaný tendr na výrobu registračních značek nebo ostuda kolem výběru provozovatele mýtného systému stojí daňové poplatníky peníze, přímo se jich na pohled nedotýká. Ministerstvo dopravy ale dokáže rovnou opepřit každodenní život. Jako by se řídilo heslem: funguje to, tak to předěláme.

Nebývale tvrdý postup pro majitele aut v polopřevodu, hrozba pokut za vjezd do zákazu vjezdu náklaďáků pro „podnikatelské“ kombíky a aktuálně třeba chaos na kruhových objezdech, kde musíte odhadovat, jaká značka je za rohem. To je jen letmý výčet lapsů ministerských úředníků, tvůrců norem týkajících se milionů majitelů aut a řidičů.

I absolutní laik, který jen jezdí autem a občas ho chce koupit nebo prodat, odhalí často nesmyslnost nové úpravy na první pohled. Někdy stačí jen chvilku myslet, to se ale podle všeho na ministerstvu moc nenosí.

Podle informací iDNES.cz mají na ministerstvu dopravy dlouhodobě silný podstav, prostě nestíhají. Je tedy otázka, jestli tam nové normy nevymýšlí vrátný po noční směně.

Raději ten úřad zrušte, nebo aspoň přejmenujte, třeba na ministerstvo chaosu.





Nejčtenější

Donald Trump při tiskové konferenci v New Yorku (11. ledna 2017)
Trump varuje německé automobilky: Auta z dovozu vám zdaníme 35 procenty

Nastupující americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. „Můžete vyrábět auta pro...  celý článek

Valeo XtraVue
VIDEO: Volný prostor předjíždění si ověříte z kamery toho vpředu

Až budou auta připojená k internetu, propojená mezi sebou a se vším kolem (platforma V2X), bude možné předejít mnoha patáliím na silnici. Valeo představilo...  celý článek

Poznejte auto pod sněhem
Autokvíz: poznejte auto pod sněhovou peřinou

Sníh v uplynulém týdnu zasypal Česko. Vyprostit z hromady bílé nadílky auto je často sportovní výkon. Nejprve je ovšem třeba ho najít. Poznáte auta pod...  celý článek

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Paříž začala kvůli emisím vyšetřovat automobilku Renault

Pařížská prokuratura zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault, kterou podezírá z manipulace s testy emisí u naftových aut. Firma ale tvrdí, že...  celý článek

Sudá, nebo lichá? Policista kontroluje doklady v den, kdy v Paříži směla jezdit...
V Paříži přísně vyžadují emisní známky. Kdo ji nemá, pořádně zaplatí

Veškeré automobily a motocykly jedoucí po Paříži musí mít od pondělí 16. ledna viditelně vylepenou jednu z nových známek, které je rozlišují podle toho, jak...  celý článek

Renault Kadjar 1,5 dCi 110k ZEN - ...
Renault Kadjar 1,5 dCi 110k ZEN - ...

r.v. 2016, naj. 20 km, diesel, 1. majitel
589 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.