Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZOR: Zrušte ministerstvo dopravy! Co novinka, to šmejd

  12:00aktualizováno  12:00
Zadrhávající registr aut, nedomyšlený systém převádění ojetin, nesmyslné podmínky přidělování značek na přání - ministr dopravy vždy musí po Novém roce trnout, co jeho úředníci nedomysleli, co se nepovedlo, nestihlo a bude to třeba předělat, doladit.

Ilustrační snímek | foto: Sbírka zákonů

Ministerská kuchyně ale dokáže pokazit i na pohled jednoduchou novelu vyhlášky vysvětlující význam dopravních značek.

Deset šmejdů za dva roky

Co se ministerstvu dopravy nepovedlo

  • prodat a koupit ojetinu obnáší náročnější administrativu - zde
  • ve snaze udělat si pořádek v registru vozidel nebývale tvrdý přístup k vozidlům v polopřevodu - zde
  • systém značek na přání, který nedává smysl - zde
  • systém ekologického poplatku, který se míjí účinkem (omladit vozový park), bude mít rozsáhlejší dopad než dosud - zde
  • úprava platnosti dopravní značky zákaz vjezdu nákladních vozidel - zde
  • nedotažená úprava zkoušek motorkářů v autoškolách - zde
  • chaos ve značení kruhových objezdů - zde
  • snížení rychlosti na obchvatu Prahy, kvůli potížím s čerpáním dotací - zde
  • potíže s výběrem provozovatele mýtného systému - zde
  • předražený dodavatel registračních značek - zde

Zpackaný tendr na výrobu registračních značek nebo ostuda kolem výběru provozovatele mýtného systému stojí daňové poplatníky peníze, přímo se jich na pohled nedotýká. Ministerstvo dopravy ale dokáže rovnou opepřit každodenní život. Jako by se řídilo heslem: funguje to, tak to předěláme.

Nebývale tvrdý postup pro majitele aut v polopřevodu, hrozba pokut za vjezd do zákazu vjezdu náklaďáků pro „podnikatelské“ kombíky a aktuálně třeba chaos na kruhových objezdech, kde musíte odhadovat, jaká značka je za rohem. To je jen letmý výčet lapsů ministerských úředníků, tvůrců norem týkajících se milionů majitelů aut a řidičů.

I absolutní laik, který jen jezdí autem a občas ho chce koupit nebo prodat, odhalí často nesmyslnost nové úpravy na první pohled. Někdy stačí jen chvilku myslet, to se ale podle všeho na ministerstvu moc nenosí.

Podle informací iDNES.cz mají na ministerstvu dopravy dlouhodobě silný podstav, prostě nestíhají. Je tedy otázka, jestli tam nové normy nevymýšlí vrátný po noční směně.

Raději ten úřad zrušte, nebo aspoň přejmenujte, třeba na ministerstvo chaosu.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.