Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roomster kandiduje na Evropské auto roku. Které je to vaše?

  19:24aktualizováno  19:24
Citroën C4 Picasso, Fiat Grande Punto, Ford S-Max, Honda Civic, Opel Corsa, Peugeot 207, Škoda Roomster a Volvo C30. To je finálová osmička, ze které vzejde král evropských aut pro příští rok. Roomster tak již zopakoval deset let starý úspěch octavie, 13. listopadu bude jasné, jestli netradiční škodovka nezamíří ještě výš. Kdo je vaším favoritem?
UVNITŘ: ANKETA

První škodovka, která se probojovala o finále soutěže o Evropské auto roku, byla v roce 1997 octavia | foto: Škoda

Velké finále ankety o evropské auto roku se blíží. Za dva týdny se Evropa dozví, které je to "NEJ" auto z pohledu motoristických novinářů - Car of the Year. Už je známa finálová sedmička, ze které bude 58členná porota vybírat. Jak byste vybírali vy?

Ke konci se chýlí funkční období letošního krále, kterým je Renault Clio (test ZDE). Jaké je evropské auto roku pro rok 2007 se Evropa dozví 13. listopadu. Které je jím podle vás?

HLASUJTE V ANKETĚ ...ZDE

Každý z porotců 22 národností vybraných z evropských motoristických novinářů má nyní za úkol rozdělit 25 bodů mezi alespoň pět aut, které se dostaly do finále. Svoje rozhodnutí musí také písemně odůvodnit.

Stane se autem roku japonské UFO Honda Civic, velkoprostoroví konkurenti Ford S-MAX a Citroën Picasso, nebo technicky příbuzné modely Fiat Grande Punto a Opel Corsa? Do finále se probojoval také nástupce legendární "dvěstěšestky - Peugeot 207.

Na titul pomýšlí také pravděpodobně nejkrásnější stylový hatchback současnosti - Volvo C30, který právě vyráží do prodeje. Pokud by malé volvo uspělo, stalo by se historicky prvním severským autem na evropském automobilovém trůnu. A nebo všem vypálí rybník praktická a nekonvenčně oblečená novinka z Mladé Boleslavi - Roomster?

Car of the year
Evropská soutěž o Auto roku se pořádá od roku 1963. Prvním vítězem byl tehdy britský sedan Rover 2000. Autem roku pro letošní rok je Renault Clio.

Od té doby se na stupni nejvyšším vystřídalo 43 různých automobilů mnoha kategorií (zde). Vždy však to byly vozy, které přinášejí buď něco nového, anebo jsou nejlepším skloubením všech požadavků, od jízdních vlastností, bezpečnosti, designu až po tzv. value for money, tedy hodnotu ve vztahu k pořizovací ceně.

Auta, která o titul usilují, musí splnit několik požadavků. Mimo jiné se musí do konce roku prodávat na minimálně pěti trzích Evropy a musí jich být prodáno alespoň pět tisíc kusů.

Auta, která se do letošního finále nedostala:
Alfa Romeo Brera, Audi Allroad, Audi Q7, Audi TT, Cadillac BLS, Chevrolet Aveo, Chevrolet Captiva, Chevrolet Epica, Citroën C6, Daihatsu Terios, Daihatsu Trevis, Dodge Caliber, Ford Galaxy, Hyundai Accent, Hyundai Santa Fe, Jeep Commander, Jeep Compass, Jaguar XK, Kia Carens, Kia Carnival, Kia Magentis, Lexus IS, Mazda MX5, Mercedes-Benz GL, Mercedes-Benz R, Mercedes-Benz CL, Mini, Nissan Note,  Ssang Yong Kyron, Subaru B9 Tribeca, Suzuki SX4 / Fiat Sedici, Toyota RAV4, Volvo S80

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.