Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženeva 2005: Ve znamení českých aut

  11:52aktualizováno  11:52
Ve čtvrtek dopoledne se otevřely brány ženevského autosalonu. Desítky novinek se budou ve světle reflektorů naparovat do 13. března. Na své si přijdou především milovníci větších aut. K vidění jsou například nové BMW řady 3, VW Passat, Citroën C6 nebo Fiat Croma.
Auta z Kolína

Auta z Kolína - Auta z Kolína: Peugeot 107, Toyota Aygo a Citroën C1 | foto: Dan MaternaMF DNES

Premiéru mají i čtyři novinky pocházející z české kotliny: tři trpaslíci z Kolína a Yeti od Boleslavi.

Co je k vidění?
Pro českého návštěvníka je bezesporu nejatraktivnějším exponátem studie malého auta pro volný čas pojmenovaná Yeti.

Kolem bleděmodrého konceptu pobíhá kromě desítek zvědavců s fotoaparáty také pravý nefalšovaný chlupatý yetti. Na rozdíl od toho himalájského není plachý a rád se fotí.

Šéfové automobilky prohlásili, že o dalším osudu Yetiho se rozhodne podle toho, jak moc bude na autosalonu obletován. Konceptů a studií automobilky do Ženevy moc nepřivezly, sněžný muž z Mladé Boleslavi tak má jedinečnou šanci vyniknout.

Druhou velkou novinkou jsou kolínská miniauta, jejichž výroba se rozběhla v poslední únorový den. Trpaslíci z Kolína jsou tři, novinku v podobě malého auta pro město tak návštěvník najde hned ve třech expozicích: u Citroënu, Peugeotu a Toyoty.

Rušno je i na stánku BMW, které představuje další generaci své stěžejní řady 3. Na druhém konci haly, do které se všechny důležité značky automobilového světa směstnaly, stojí nový Volkswagen Passat, etalon tzv. manažerských automobilů našich končin.

Loňský rok byl ve znamení nových modelů nižší střední třídy. Od aut velikosti Fordu Focus nebo Škody Octavia se letos pozornost přesunuje k autům o jeden až dva stupně vyšším.

S velkými auty přijeli do Ženevy Italové, téměř vedle sebe stojí agresivní Alfa Romeo 159 a bachratý rodinný Fiat Croma, kterým se turínská automobilka po mnoha letech vrací do segmentu střední třídy.

Ještě o stupínek výš je pak nový koráb pro Fantomase: Citroën C6. Obrovská, chromem se blýskající a tajemně se tvářící limuzína přetéká zajímavými technickými i designérskými řešeními a patří na ženevském výstavišti Palexpo k nejobletovanějším exponátům.

Mercedes přivezl do Ženevy hned dvě novinky. Velkoprostorová novinka označená jako řada B se chlubí nabídkou prostoru pro posádku hodnou auta o několik tříd výše. Milovníci jízdy v terénu chodí na stánek okukovat druhou generaci "třídy M".

Snílci zavítají na stánek Ferrari, kde se naparuje hrdý Ital beze střechy. Kabriolet F430 Spider vychází z loni představeného nástupce modelu Modena.

Kořením autosalonů, kterým jsou koncepty a studie, letos automobilky šetřily. Kromě Škody Yeti stojí za vidění třeba malinkatý třímístný renault pojmenovaný Zoe. Hned vedle, u Nissanu, stojí studie auta do terénu, za který by se nemuseli stydět ani konstruktéři vesmírného programu NASA. Jmenuje se Zaroot.

Koncepty, které naznačují, jak budou pravděpodobně vypadat novinky letošního podzimu přivezly Seat a Honda. Modely Leon (Seat) a Civic (Honda) ukazují auta formátu VW Golf, ovšem v agresivnější a avantgardnější podobě. Kompletní přehled novinek najdete TADY

Za auty k ženevskému jezeru je možno zavítat až do neděle 13. března, otevřeno je každý den od 10 do 20 hodin. Na vstupné si připravte 12 švýcarských franků (asi 240 korun), pokud se chystáte vyrazit autem počítejte přibližně s tisícikilometrovou cestou.

Stejně jako Českou republiku i Švýcarsko překvapily mrazy, haly Palexpa jsou sice příjemně vytápěné, pro večerní procházku Ženevou je ale dobré přibalit teplé oblečení. Více informací najdete ZDE

Pokud se vám nechce opouštět teplo domova, vše podstatné, co se na autosalonu v Ženevě děje, najdete ve zvláštní příloze autosalon.idnes.cz

Autosalon slaví stovku
Ženeva má mezi evropskými autosalony výsadní postavení. Na rozdíl od pařížského a frankfurtského, které se musí v pořádání podzimního automobilového salonu dělit, zahajuje ženevský autosalon motoristův rok každoročně.

Za století své existence si vydobyl výsadní postavení, 120 000 metrů čtverečních výstaviště Palexpo se začátkem března stává automobilovým pupkem světa. 

Nejprestižnější autosalon starého kontinentu letos ke všemu slaví dvojité jubileum. Uplyne sto let od první výstavy automobilů v Ženevě, zároveň je letošní přehlídka 75. mezinárodním ženevským autosalonem. - podrobnosti zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.