Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová octavia: více peněz za lepší výbavu

  11:43aktualizováno  11:43
Škoda Octavia přichází na trh. Kolik bude stát a bude se na ni čekat? Za více peněz nabídne mladoboleslavská automobilka u nové octavie i výrazně lepší výbavu než u starší verze tohoto vozu. O sedm centimetrů delší auto nabídne více místa na zadních sedadlech.

V základní výbavě budou dva airbagy, zatímco předchozí verze v roce 1996 startovala pouze s jedním pro řidiče.

Novinek je však mnohem více. Škoda přichází také s dvanáctiletou záruku na neprorezivění karoserie, zcela nové jsou brzdy a speciální převodovka. Zájemci si mohou koupit do nového vozu i špičkový navigační systém.

Ke koupi je octavia ve třech různě vybavených úrovních. K dispozici je zatím pět různých typů motorů - tři benzinové a dva naftové. Koncem roku pak přijde na řadu i očekávaný silný dvoulitrový motor o síle 110 kilowattů.
Škoda plánuje jen letos vyrobit 48 tisíc nových octavií.

Ceník nové Škody Octavia 

Classic 1.4 MPI/55 kW 424 900 Kč
Classic 1.6 MPI/75 kW 459 900 Kč
Classic 1.9 TDI PD/77 kW 509 900 Kč
Ambiente 1.6 MPI/75 kW 499 900 Kč
Ambiente 1.6 FSI/85 kW 539 900 Kč
Ambiente 1.9 TDI PD/77 kW 549 900 Kč
Ambiente 2.0 TDI PD/103 kW 609 900 Kč
Elegance 1.6 MPI/75 kW 539 900 Kč
Elegance 1.6 FSI/85 kW 579 900 Kč
Elegance 1.9 TDI PD/77 kW 589 900 Kč
Elegance 2.0 TDI PD/103 kW 649 900 Kč

Pramen: Škoda Auto

Škoda má plno soupeřů

Nová škoda se cenou dotáhla na zahraniční vozy, výhodou jsou rozměry. Automobilka spoléhá, že s novou octavií se jí podaří vypálit rybník cizí konkurenci a utrhnout větší podíl na domácím trhu.

Proti neprodávanějším zahraničním autům, která začínají těsně nad 400 tisíci korun, bude mít navrch díky větším rozměrům a tomu, že jako u předchozího modelu jde o vůz na pomezí dvou tříd. Vedle nového auta bude nejméně rok a půl prodávat také starou octavii.

Protože bude mít ve střední třídě dva zástupce místo jednoho, nová octavia je už s cenou na stejné úrovni jako hlavní soupeři.

***

Test nové octavie najdete ZDE.

***

Když měl v roce 1997 premiéru starý model, začínal na ceně 340 tisíc a nový VW Golf tehdy stál 415 tisíc. Nyní u nových verzí se cena vyrovnala.

"Auto je větší než konkurenční vozy v téže kategorii, takže může dobře bojovat na masovém trhu po boku golfu," prohlásil v březnu při premiéře octavie šéf mateřského koncernuVWBernd Pischetsrieder.

Nová octavia startuje svou jízdu

Zástupci západních značek spoléhají na to, že čeští zákazníci už jsou rozděleni na ty, kteří buď chtějí Škodu, anebo cizí značku. Šéf tuzemského zastoupení Fordu Vladimír Vošický tudíž spoléhá na to, že Škoda nebude tolik zasahovat do cizího rajonu, a věří, že Škoda bude dlouhodobě spíš ztrácet. "Musí ukázat, že si umějí poradit sami se sebou a nebudou se v rámci koncernu dál kanibalizovat," říká Vošický na adresu staré a nové škody vedle sebe.

Podobně mluví Ivan Růžička, šéf českého zastoupení značky Opel, která proti nové octavii bude bojovat novou astrou: "Pozice Škody jako lokální značky bude vždy silná, ale věřím, že podíl bude klesat."

Kdo jsou největší konkurenti nové octavie

Opel Astra ... 419 000 Kč

VW Golf ... 414 000 Kč

Peugeot 307 ... 410 000 Kč

Renault Mégane ... 410 000 Kč

Mazda 3 ... 429 900 Kč

stará Škoda Octavia ... 400 000 Kč

 

Motor FSI v nové octavii.

Nová Octavia dostane i nový turbodiesel o objemu dva litry.

První příležitost k ověření kvalit i případných nedostatků nové octavie nabídla praktická světová premiéra vozu, kterou Škoda Auto situovala na řecké silnice.

Autoři:






Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.