Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženeva 2006: Čím oslní autosalon?

  15:38aktualizováno  16:36
Jen pár dní zbývá do zahájení ženevského autosalonu. Chystá pro motoristické fandy tradičně velkou podívanou. Až se v úterý 28. února v osm hodin ráno shluknou stovky novinářů před stánkem Mercedes-Benz na ženevském výstavišti Palexpo, odstartují tím sérii více než šedesáti tiskových konferencí a prezentací, které tradičně tvoří předehru autosalonu.


ŽENEVSKÝ AUTOSALON
...zvláštní příloha zde

O deset hodin později již jen ti nejodolnější budou odcházet od stánku firmy Lotus, která maraton prvního dne autosalonu bude uzavírat.

V další dny už začnou proudit na výstaviště motorističtí fandové z celé Evropy.
Očekávané premiéry V Ženevě je ohlášeno téměř třicet světových automobilových premiér.

A to ještě ne všechny značky předem zveřejňují představení svých novinek. Některé naopak volí taktiku překvapení a okamžik odhalení svých nových modelů tají do poslední chvíle.

Každopádně již teď je jasné, že pozornost připoutá Opel GT, znovuzrozená legenda sedmdesátých let minulého století. V letošním comebacku v Ženevě se představí zcela nový dvousedadlový roadster s přeplňovaným dvoulitrovým motorem o výkonu 260 koní a se zadním pohonem.

Velké očekávání předchází i vůz ze zcela jiné třídy - nové Volvo S80. Druhá generace tohoto vozu bude prvním sedanem značky, do kterého se vejde jeden z nejmenších napříč uložených osmiválců V8 s mohutným výkonem 315 koní.

A komu ani takový motor nestačí, jistě neopomene návštěvu stánku Ferrari. Nový ohlášený model 599 GTB znamená pro Ferrari další rekord - nejvýkonnější sériově vyráběný dvanáctiválec všech dob ve dvousedadlovém kupé s motorem za přední nápravou.

Má 620 koní, jeho nepřehlédnutelný design pochází samozřejmě od karosáře Pininfariny. Kdo naopak nehledá supervýkony a superrychlost, ale spíš odpověď na to, jak se bude jezdit ve městech, až dojde ropa, jistě bude obdivovat Concept-EZ MIEV, které připravilo evropské designérské centrum Mitsubishi.

Neobvykle vyhlížející vůz charakterizují i nezvykle veliká dvacetipalcová kola, přičemž v náboji každého kola je umístěn elektromotor s výkonem 20 kW. Celkový výkon vozítka je 80 kW (4x 20 kW), tedy 110 koní. Zdrojem energie je blok lithiových baterií umístěný pod podlahou.

Koncepty a studie Pro všechny autosalony obecně, a pro Ženevu zvlášť, platí, že zde jednotlivé značky předvádějí pod nejrůznějšími krycími jmény novinky ještě dříve, než se začnou vyrábět. Zpravidla vše, co je uváděno jako studie či koncept, se pak s menším či větším zpožděním objeví v nabídce.

"Jsme nadšení, že můžeme konečně předvést i v Evropě náš nový koncept T2X," říká David Lyon, výkonný ředitel GM Daewoo a GM Asia-Pacific. Má na mysli další ze studií, které mají být tahákem autosalonu. "Z mnoha pohledů výjimečný koncept T2X má velké šance, že by se zanedlouho mohl objevit v naší sériové nabídce," dodává Lyon, odpovědný ve firmě i za design nově vznikajících vozů.

Premiéra nové škodovky Škoda Roomster byla původně také takovou studií. V Ženevě si však odbude svou oficiální premiéru již v podobě, v jaké se bude vyrábět a v létě i prodávat. Azda chystá mladoboleslavská automobilka pro autosalon ještě nějaké překvapení, k tomu její tiskový mluvčí Evžen Krauskopf říká: "Na stánku Škoda Auto je kromě ostatních vyráběných modelů vše soustředěno na roomster. To je naše hlavní novinka."

Nejočekávanější zprávou v souvislosti s roomsterem bude jeho cena. V tuto chvíli ještě zůstává předmětem dohadů. Potvrdil to nedávno i Fred Kappler, který má v automobilce Škoda Auto na starosti prodej i marketing: "O ceně je zatím předčasné spekulovat, zveřejníme ji až osmadvacátého února ve čtvrt na čtyři." To je totiž okamžik, kdy začíná u stánku největší české automobilky tisková konference spojená s premiérou roomsteru.

Škoda Roomster se již za pár měsíců začne ucházet o přízeň zákazníků ve třídě, která je svým způsobem na okraji zájmu. Nebude to proto mít snadné a jistě nebude vyráběn v takových sériích, jako třeba fabia či octavia.

Dnes již automobilky v honbě za zákazníkem vyplňují doslova každou mezeru v nabídce. Tedy i v těch druzích aut, nad kterými dříve ohrnovaly nos, protože se nedala v tom segmentu vyrábět ve velkých sériích.

Má to však i druhou stranu. Takové vozy si mohou dovolit montovat buď nejmenší značky, které si za kusovou výrobu nechají pořádně zaplatit, nebo naopak nejsilnější koncerny. "Vozy z okrajových segmentů zvyšují image každého automobilového výrobce," říká Carl-Peter Forster, prezident GM Europe.

Má pravdu. Jejich Opel GT je auto moc pěkné. A jistě bude i pěkně drahé. A právě v tom je půvab autosalonu pro běžného návštěvníka: jinde neuvidí na jednom místě tolik krásných a zajímavých aut. Pro motoristu, který rád „nakrmí“ svůj zrak nějakým exkluzivním modelem, se právě při příležitosti autosalonu nabízí možnost vidět také to, co si určitě nekoupí.

NOVINKY ŽENEVA 2006

Alfa Romeo

Spider

159 SportWagon

Aston Martin

Rapide

Audi

RoadJet Concept

RS4 (avant,cabrio)

Allroad

S6

BMW

3,0i biturbo

1 (3 dv.)

Z4 M

Dacia

Logan Combi

Daihatsu

Terios

Dodge

Caliber

Rampage concept

Edag

Biwak

Ferrari

F599 GTB

GG50.

Fiat

Sedici

Punto Cabrio (Bertone)

Punto Cabrio (Fioravanti)

Panda Multi Eco

Ford

S-MAX

Galaxy

Focus CC

Reflex

Giottiline

Ginko

Gumpert

Apollo

Honda

Civic Type-R

Hyundai

Santa Fe (facelift)

Accent

Chevrolet

Captiva

Epica

Chrysler

Imperial

Jaguar

XK Cabrio

Jeep

Patriot

Kia

Cee´d

Carnival (facelift)

Sorento (facelift)

Koenigsegg

CCX

Lamborghini

Miura concept

Lancia

Haizea

Lexus

GS 450h

Lotus

Europa

Mazda

Kabura

3 (facelift, 
MPS)

Mercedes

SL

Mini

Geneva Concept

Mitsubishi

Colt CC

Concept X

Concept EZ MIEV

Nissan

Terranault

Pivo

Opel

GT

Peugeot

207

407 Macarena

Porsche

GT3

911 Turbo

Renault

Altica

Espace (facelift)

Rinspeed

zaZen

Saab

Aero-X

Ssangyong

Action

Suzuki

SX-4

Škoda

Roomster.

Toyota

i-Swing

Yaris T-Sport 

Urban Cruiser

Volkswagen

Concept A

CrossPolo

GX-3

Ecoracer

Volvo

S80

C30

Autoři:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.