Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Ženeva: Přijede také nový superb?

  17:29aktualizováno  17:29
Konkurenční cenová válka, zuřící mezi prodejci aut všech značek, se začátkem března na pár dní odmlčí. Nejprestižnější evropský autosalon přiláká v době příměří všechny, kteří ve světě kol, volantů a výfuků něco znamenají.

K nejzářivějším novinkám bude v Ženevě patřit nové mondeo | foto: Ford

Škoda, Ford, Mazda, Toyota a desítky dalších, ale také Maserati, Rolls-Royce, či Cadillac; značky dostupné i luxusní - všichni budou během deseti dnů soupeřit o pozornost veřejnosti i odborníků s nejžhavějšími novinkami.

Prestižní ženevský autosalon je atraktivní i pro české milovníky nablýskaných karoserií: z Prahy to není tak daleko, vstupné není příliš drahé a výstaviště se dá projít za jediný den. A proč se na letošní už 77. ročník vyplatí v době od 8. do 18. března zajet? Kdo přiveze nejzajímavější "kousky“?

Přiveze Škoda i superb?
Nedočkavci z českých zemí si budou moci poprvé ve skutečnosti prohlédnou novou generaci nejprodávanější škodovky. "Plně se soustředíme hlavně na uvedení a představení letošní novinky - nové generace modelu Škoda Fabia,“ říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.  

Podle něj Škodovka žádnou jinou novinku nechystá, ale signály ze zákulisí napovídají, že by se mohla ukázat studie nového superbu, jehož neoficiální fotografie nedávno unikly na veřejnost. Ostatně, nedávno o tom mluvil i škodovácký designér Peter Olah.

Hity: mondeo, cee’d kombi
Jedním z nejočekávanějších hitů autosalonu je předvedení nové, již třetí generace Fordu Mondeo. Už fotografie naznačují, že ostře řezaný vůz bude mít velké ambice.

Konečnou podobu, v níž půjdou do výroby, ukážou i dvě auta, která se budou vyrábět v Česku a na Slovensku. Kia přijede se "sportovním kombi“ odvozeným od modelu Cee’d, které bude mít zajímavou cenu a sedmiletou záruku; sesterská firma Hyundai zase přiveze hatchback s názvem i30 - ten, co se ještě na podzim v Paříži jmenoval Arnejs.

Hlavně je to však vůz, jenž se bude montovat v severomoravských Nošovicích. Překvapením z Koreje má být i hybridní Kia Rio, jenž do aut velikosti fabie přivede nejmodernější technologie. Kombinace spalovacího a elektrického motoru plus bezestupňové automatické převodovky slibuje nižší emise i spotřebu paliva.

Praktická i zábavná
Výčet novinek je mnohem delší, některé automobilky zatím jen tajemně slibují (třeba Seat či Opel), že odtajní "zajímavý koncept“. A pro některé modely není ženevské předvádění jen exhibicí, ale životně důležitým okamžikem. Například unikátní „"etro“ design Chevroletu HHR uvidíme na českých silnicích jen tehdy, když bude mít úspěch u evropského publika.

Nač půjde konkurence?
Co si nenechají ujít lidé "z branže“, tedy zástupci automobilek? Většina z nich říká, že s velkým zájmem projde stánky konkurence, aby si udělali obrázek o stále nabitějším trhu s auty.

"Hlavně mě zajímají nové technologie v oblasti snižování emisí a spotřeby aut, ale i jejich aktivní bezpečnosti,“ říká Vratislav Strašil z českého Volkswagenu.

Jeho kolega ze Seatu Petr Táborský si zase nenechá ujít prezentace malosériových značek, jako je Zagato či Koenigsegg, které se na jiných autosalonech v Evropě neobjevují. Jedním z nich bude i Rinspeed eXasis - výstřední dvousedadlový koncept s malým motorem na bioetanol od švýcarské firmy, která je známá hlavně úpravami sporťáků Porsche.

Manažeři však nejčastěji hovořili o třech jménech: Fordu Mondeo, Mazdě 2 a prvních terénních autech Peugeotu a Citroënu. "Nenechám si ujít Mazdu 2. Vypadá to na pěkné přiostření konkurence v segmentu malých aut. Hned vedle bych si pak ráda prohlédla nový Ford Mondeo. A také zajdu k Peugeotu, okouknout 4007. Model, který vznikl ve spolupráci s Mitsubishi,“ říká Ivana Zimová z této japonské značky. Podobný program má naplánován i Tomáš Vaněk z Toyoty, jehož také zajímají francouzská SUV.

Další novinky vybraných automobilek
Audi
sportovní kupé Audi A5 a jeho "ostrá“ verze S5, Audi TT Roadster
Alfa Romeo
Alfa Spider s novým dieselovým motorem 2,4 jtdm; Brera a Spider s robotizovanou převodovkou Selespeed
BMW
BMW X5; nové BMW řady 3 Convertible (kabriolet); facelifty BMW řady 5 (Sedan i Touring); BMW řady 1, Mini - Mini One a Mini Cooper D
Carver One
kapotovaná tříkolka holandského výrobce
Fiat
představení nového loga Fiatu; nové Bravo s novými motory
Honda
představení utajeného konceptu; FCX - funkční prototyp vozu poháněného palivovými články; koncept malého hybridního sporťáku
Hyundai
i30
Chrysler Jeep Dodge
Dodge Demon - sportovní koncepční vůz; Dodge Avenger - sedan střední třídy; Jeep Patriot - velké SUV
Jaguar
nový Jaguar XJ; koncept C-XF (nástupce modelu S-Type)
Kia
cee´d Sportywagon, ex_cee´d (kabrio)
Lexus
IS-F a LF-A - sportovní studie výkonných vozů; LS 600h - hybridní verze vlajkové lodi firmy
Maserati
GranTurismo
Mazda
koncept Mazda Hakaze -kříženec terénního SUV a otevřeného roadsteru; CX-7 - sportovní kompaktní SUV, Mazda 2
Mitsubishi
druhá generace Mitsubishi Outlander; předpremiéra nové generace Lancer Evolution - koncept PrototypeX; jako kuriozita replika prvního modelu automobilky Mitsubishi Motors - Model A z roku 1917
Opel
studie "překvapivé novinky“; nabroušená malá Corsa OPC
Renault
nové twingo, Scénic Conquest
Rolls-Royce
Drophead Coupé
Saab
biopower 100
Suzuki
SX4 sedan
Škoda
fabia
Toyota
koncept Hybrid X - předznamenává další generaci úspěšného modelu Prius, TF-HS
Volkswagen
Passat BlueMotion - limuzína střední třídy s čistým a úsporným dieselovým motorem se spotřebou 5,1 l/100 km; CrossPolo, CrossGolf, CrossTouran - oplastované verze běžných modelů pro víkendové cesty do přírody
Volvo
XC60

Autosalon Ženeva 2007

Ženevská lákadla
Mazda Hakaze Concept Car, Mazda 2, Audi TT Roadster, Audi A5, BMW 5 Touring, BMW 3 Cabrio, BMW 1 3 dveř., Fiat Bravo, Volvo V70, Volvo XC 60 Concept, Opel Corsa OPC, Jeep Patriot, Maserati Gran Turismo, Koenisegg CCX, Kia Cee’ d Sportywagon, Kia Rio Hybrid, Hyundai i30, Jaguar XKR, Jaguar CX-F, Carver One, AD Tramontana, Ford Mondeo, Lexus LFA, Lexus ISF, Rolls-Royce Drophead Coupé, Cadillac CTS, Peugeot 4007, Peugeot 207 CC, Citroën C-Crosser, Škoda Fabia

Praktické informace
Autosalon začíná pro veřejnost ve čtvrtek 8. března, končí v neděli 18. března. Výstaviště Palexpo je malé, takže obhlédnout vše důležité se dá stihnout během jediného dne.
Zájezd

Chcete-li se do Ženevy vydat, nejjednodušší je cesta se zájezdem, který pořádají některé cestovky za ceny kolem 2500 korun. V ceně třídenního výletu je cesta (spí se dvakrát v autobuse), vstupenka na autosalon, pojištění a průvodce.

Autem
Pokud pojedete po vlastní ose, čeká vás asi tisíc kilometrů jízdy (Praha-Ženeva podle trasy 900 až 1020 km). Potřebujete dálniční známku za 40 švýcarských franků (CHF), tedy asi 700 korun (platí rok). V Česku ji prodává ÚAMK za 730 korun. Pokuta za jízdu bez známky je 100 CHF (1750 Kč) + cena známky. 1 CHF = asi 17,50 Kč.
Parkování
Výstaviště Palexpo je nedaleko dálnice z Lausanne a pár kroků od letiště i zastávky vlaku. V okolí jsou odstavná parkoviště, přímo v areálu výstaviště patrové garáže. Parkovné je 20 CHF, v ceně je i cesta mikrobusem od parkovišť na výstaviště.
Letadlo, autobus
Nejlevnější „akční“ zpáteční letenka přijde asi na 3000 Kč včetně poplatků. Jen o 500 korun méně zaplatíte za zpáteční autobusový lístek s odjezdy z Brna, Prahy či z Plzně.
Vstupenka
Stojí 14 švýcarských franků (asi 245 Kč) pro dospělého, pro děti od 6 do 16 let a důchodce 8 franků (140 korun). Ve všední dny je otevřeno od 10 do 20 hodin, o víkendu už od 9, ale jen do 19 hodin.
Ubytování
Hodláte-li v Ženevě přenocovat, počítejte minimálně se 40 až 120 franky na osobu za noc (40 CHF hostel, od 75 CHF levný hotel). Nyní už nic levného neseženete, většina míst je rezervována dlouho předem. Dostupné hotely budou stát tak od 100 franků za noc výše.


Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.