Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtenářům se líbí peugeot a audi, designérům citroën

aktualizováno 
Hlasování o nejhezčí novinku autosalonu v Paříži, který skončil tuto neděli, vyhrála u čtenářů iDNES.cz dvojice Audi R8 a Peugeot 908 RC. Do ankety se zapojilo 1545 čtenářů Auto iDNES.cz.

Joyster sbíral v hodnocení jedničky i čtyřky | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

popisek PAŘÍŽ 2006
AUTOSALONOVÁ PŘÍLOHA 

iDNES.cz se zeptal na názor i tří odborníků na automobilový design. U nich vyhrál Citroën C-Metisse. Auta jako žáky ve škole hodnotili designéři Jan Hrbek, Jan Prokop a Michal Vlček, šéfredaktor magazínu AutoDesign & Styling Radek Laube a své hodnocení připojili také redaktoři Auto iDNES.cz. Vedle známek připojili i komentář ke tvarům vybraných aut.

V hodnocení škodovek se porota neshodla. Od čtenářů dostal koncept joyster a octavia do terénu jménem Scout shodně horší dvojku. Známky designérů jsou různorodé joster dostal jedničku, ale i čtyřku; scout sbíral hlavně trojky.

U čtenářů vítězný Peugeot 908 RC u poroty propadl. Nejhůře dopadlo u poroty i u čtenářů ekonomické kombi-MPV Dacia Logan MCV.

HLASOVÁNÍ ČTENÁŘŮ ...ZDE


Škoda Joyster
Škoda Joyster

Jak ho vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,25
(průměrná známka)
Jan Hrbek, designér - známka 4: "I dostupný sportovní vůz by mohl vypadat sportovně - myslím že má Škoda na víc."
Jan Prokop, designér - 1: "Jen doufám, že nás Škodovka nechce zase namlsat a následně vrátit tvrdě do reality, jak se to stalo u Roomsteru.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 2: "Pěkný a od škody překvapivý koncept. Pokud se bude skutečně vyrábět, měla by si škoda s jeho realizací pospíšit.“
Michal Vlček, designér - 2: "Koncept ukázal, že Škoda dokáže pracovat s čelní maskou chladiče i jinak než hravě a mile. Nová maska je agresivneěší a ukazuje jakým směrem se asi bude vyvíjet design i větších škodovek. Svítilny působí nově a neotřele. Boční linie je moc zajímavá a taky působí agresivně, sportovně a dynamicky. Zadní partie mě moc nepřesvědčila, plocha světel je až příliš velká."
iDNES.cz, redaktoři - 1: "Kéž by Škoda dovedla auto se zajímavými tvary do výroby! Joyster je hravý, má nápaditá řešení. Odvaha se cení."


Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout

Jak ji vidí..
čtenáři iDNES.cz - 2,31

Jan Hrbek, designér - 3: "Až příliš podobné koncernovému a staršímu modelu Audi Allroad."
Jan Prokop, designér - 3: "Neoslní, ani neurazí. K designu nové octavie jsem měl vždy výhrady a Scout je alespoň mírným posunem k lepšímu."
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 2: "Scout pro mě oproti joysteru žádným překvapením není. Osobně mám podobný styl aut rád. Úpravy jsou decentní a na autě působí přirozeně. Bohužel, ale nic nového."
Michal Vlček, designér - 1: "Nova octavia se mi líbila od začátku a s touto studií to není jinak. Škoda postupovala stejně jako Audi u svého allroadu. Octavia si zachovala svou tvář a přibylo jí trochu off-roadového ducha."
iDNES.cz, redaktoři - 3: "Bez překvapení. Nudné a bez invence. Designem jde přesně vstříc české nátuře."


Citroën C-Métisse
Citroën C-Metisse

Jak ho vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,14

Jan Hrbek, designér - 1: "Velice odvážné a působivé, možná až bere dech.“
Jan Prokop, designér - 2: "Už mi scházely studie aut snů z konce minulého století a Metisse je jedním z těch, u kterých je jasné, že jde především o zhmotněné sny. Děkuji za každý takový.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 1: "Koncept se vším co k němu patří. Je vidět, že vlastní studio specializující se jen na koncepty má u Citroenu dostatek prostoru i zdrojů. Směs nových prvků (například C sloupek kopírující tvar oblouku nad kolem) i již klasických "citroenářských“, ale nově interpretovaných (konkávní tvar zadního okna).“
Michal Vlček, designér - 2: "Tenhle koncept je typickým příkladem toho, když se to se stylingem přežene. Předek působí velmi rušivě a myslím, že takhle velké otvory, které by mely sloužit ke chlazení brzd, nejsou opodstatněné. Na druhé straně, na zadní partii jsou použity zajímavé a neotřelé prvky, o funkčnosti by se však dalo diskutovat. Mluvím hlavně o tvaru zadního okna. Boční linie konceptu je to nejzajímavější, auto působí velmi svalnatě."
iDNES.cz, redaktoři - 1,5: "Povznášející, rozmáchlé auto chvályhodně oproštěné od racionality. Možná moc komplikované, ale efektní.“


VW IROC
Volkswagen Iroc

Jak ho vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,32

Jan Hrbek, designér - 2: "Příjemně dravý design, důstojný nástupce scirocca.“
Jan Prokop, designér - 1: "Bomba! Jestli to budou v této podobě vyrábět, postavím se poprvé do fronty na volkswagen.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 3: "Hodně agresivně vyhlížející koncept. Design je zcela v duchu automobilu podřízen jeho účelu. Nelíbí se mi skoro až tuningově snížený podvozek, ale dovedu si představit jaké pozdvižení vzbudil u německých fanoušků značky.“
Michal Vlček, designér - 3: "Přední maska je pokusem o něco nového a asi i o odlišení od Audi, kterému se volkswageny začaly nebezpečně podobat. Bohužel, design se pořád točí okolo velké lichoběžníkové masky, která je synonymem pro Audi. Přední část působí rozbitým dojmem a je zde až moc kontrastů oblé x ostré linky."
iDNES.cz, redaktoři - 1,5: "Iroc konečně přesvědčuje, že Volkswagen umí udělat i zajímavé auto, které se jen nesnaží zalíbit všem, jako je to u jiných modelů značky. Kulatá záď moc neladí s útočnou přídí. Oproti Citroenu C-Metisse trochu chladně působící vůz.“


Kia Cee´d
Kia Cee´d 

Jak ji vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,69

Jan Hrbek, designér - 3: "Chybí tomu nápad nebo cokoliv nového.“
Jan Prokop, designér - 3: "Na poměry korejského designu je to hotová revoluce, ale jinak mi trošku vadí, jak je ze všeho cítit inspirace úspěšnými modely japonské a evropské konkurence.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 3: "Konkurent nejen budoucí fabie (zejména cenou). Hodně evropsky navržený design. Možná postrádám trochu více emocí, ale ty zatím byly u většiny korejských aut spíše jejich slabou stránkou.“
Michal Vlček, designér - 5: "Dost mi připomíná peugeot + toyotu yaris dohromady. Nic nového ani zajímavého."
iDNES.cz, redaktoři - 2,5: "Vypadá překvapivě dobře na živo. V Evropě se bude líbit, baculaté, nápadité, solidně působící, neasijské auto. Žádná superkráska, ale ani nuda.“


Volvo C30
Volvo C30 

Jak ho vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,30

Jan Hrbek, designér - 2: "Skvěle rozšíří nabídku automobilky Volvo.“
Jan Prokop, designér - 2: "Čekal jsem trošku více, takhle je to spíše vlídné autíčko pro dámy ve středních letech, než sportovně vyhlížející nástupce 480ES pro mladé a nespoutané.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 2: "Pěkný koncept vyústil ve stejně pěkné sériové auto. Hodně povedený je interiér, kterému nechybí skandinávská čistota a elegance. Dvojku dostává pouze v kontextu ostatních hodnocených vozidel.“
Michal Vlček, designér - 3: "Volvo se snaží prorazit k nové zákaznické skupině. Jestli bude ale mladým lidem připadat zadní partie sportovní, je otázkou. Mně taková nepřipadne."
iDNES.cz, redaktoři - 1: "Volví styl v praxi. Pěkné spojení tradičního a nového designu. Krásné auto zezadu, zepředu se mohli designéři víc odvázat. Má vyvážený, dynamický profil, mezi malými stylovými hatchbacky bude asi nejhezčí. Asi nejkrásnější sériovka Paříže.“


Audi R8
Audi R8

Jak ho vidí...
čtenáři iDNES.cz - 1,97

Jan Hrbek, designér - 2: "Velice sportovní vzhled, ale nějak to prostě není ono.“
Jan Prokop, designér - 3: "Až na ty kryty bočních vstupů vzduchu je to krása. Proč to té R8 dělali? Jakoby zapomněli sundat poslední části kamufláže.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 1: "Dlouhé čekání na supersport od Audi je u konce a vyplatilo se. Vytvořit krásný supersport není pro designéry až takový oříšek, ale i přesto R8 patří určitě mezi ty povedenější. Zajímavá jsou přední světla lemovaná ze spodní části diodami.“ 
Michal Vlček, designér - 1: "Pokračovatel trendu. Perfektně pracuji v Audi s předními světly, ty mi připadnou na celém konceptu nejlepší. U zadní partie bych čekal trochu více invence. Těžko ale Audi něco vytknout, jejich design je bezchybný."
iDNES.cz, redaktoři - 1: "Auta za tři miliony obvykle bývají zajímavá. Konečně nápadité audi, působí docela subtilně. Elegantní, vyvážené, ostré, ale jako bychom většinu z něho už viděli někde jinde.“


Dacia Logan kombi
Dacia Logan MCV

Jak ji vidí...
čtenáři iDNES.cz - 3,38
Jan Hrbek, designér - 4
: "Prostorné, dostupné auto, ale strohý, zastaralý a nezajímavý design.“
Jan Prokop, designér - 5: "To nemá s designem nic společného. Je jasné, kde se ušetřilo.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 4: "Logan nepatří mezi krásná auta, ale naštěstí pro něj to není ani jeho posláním. Z marketingového hlediska je auto navrženo pro střední a východní Evropu, kde si jistě najde i řadu spokojených zákazníků, pro které je důležitá funkčnost a finanční nenáročnost.“
Michal Vlček, designér - 3: "Neurazí nenadchne,  se svým střízlivým designem si místo na trhu určitě najde."
iDNES.cz, redaktoři - 4: "Ukázka čistě funkčního designu. Jako studie nebyla tato dacia špatná, ale realita je jiná. Na druhou stranu moc zajímavé jsou zadní křídlové dveře.“


Citroën C4 Picasso
Citroen C4 Picasso

Jak ho vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,33

Jan Hrbek, designér - 3: "Citroen by se zde neměl bát být více odvážný.“
Jan Prokop, designér - 2: "Kratší verze spíše na výbornou, delší určitě na chvalitebnou. Líbí se mi každá extravagance designérů Citroenu z posledních let, která se dostane do výroby, byť by mělo jít jen o detail.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 1: "Krásné, lehce sportovně střižené MPV, které je nepřímou odpovědí na Ford S-Max. Počítám, že podobným směrem se vydají i ostatní MPV.“
Michal Vlček, designér - 4: "Design nového picassa je čistě evoluční záležitostí. Pořád s nadějí čekám, že se citroëny začnou více podobat studii C-Air Lounge."
iDNES.cz, redaktoři - 2: "Krásně dotahuje styl nových citroenů. Škoda, že nerozvíjí více tvary předchozího picassa.“


Honda CR-V
Honda CR-V 

Jak ji vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,63
Jan Hrbek, designér - 2
: "Že by konečně CR-V příjemná na pohled?“
Jan Prokop, designér - 3: "Po Civicu to je obrovské zklamání, ale ošklivé CR-V určitě není. Jen trochu linií zadních oken připomíná neúspěšný Stream a to by mu mohlo uškodit.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 3: "Auto, které se asi nezalíbí na první pohled a kvality ukrývá spíše uvnitř. Škoda, že Honda nezvolila podobný postup jako u nového Civicu.“
Michal Vlček, designér - 3: "Rozdělení přední masky takovýmto způsobem, dle mého názoru, ubírá novému CR-V na vizáži silného, neohroženého SUVčka."
iDNES.cz, redaktoři - 3,5: "Komu se líbila původní verze, bude si muset zvykat. Zepředu je novinka zajímavější než vzadu. Jedno z největších zklamání autosalonu, zaměnitelné s čímkoliv, bez chuti a bez zápachu.“


Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C 

Jak ji vidí...
čtenáři iDNES.cz - 2,18
Jan Hrbek, designér - 1
: "Italská kráska, která by se hned po ukončení prodeje stala klasikou.“
Jan Prokop, designér - 3: "Zřejmě Alfě utekli všichni výjimeční designéři a zůstali jen ti dobří.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 1: "Nikdy jsem si nemyslel, že se budou ještě vyrábět takto krásná auta. Nevím, zda se design dá ještě označit výrazem retro, podle mě už je to něco víc. Jedno z nejkrásnějších aut v Paříži.“
iDNES.cz, redaktoři - 1: "Trochu moc uhlazený design. Sice nádherné retro, které ale postrádá dynamiku. Spíš působí jako socha, než jako auto. První opravdu výjimečný počin Alfy po 156.“


Peugeot 908 RC
Peugeot 908 RC

Jak ho vidí...
čtenáři iDNES.cz: 1,97

Jan Hrbek, designér - 3: "Působí depresivně a trochu překombinovaně.“
Jan Prokop, designér - 3: "Trojku dávám snad jen za odvahu prezentovat něco úplně neotřelého, ale mému oku to moc nelahodí.“
Radek Laube, šéfredaktor AutoDesign&Styling - 3: "Vypadá to, že se zrodila nová třída velkých sportovních sedanů plných luxusních prvků. Koncept 908 RC na nás trochu pouští hrůzu a přední část by mohla být jednodušší, ale to je záležitost individuálního vkusu. Zadní část patří k povedenějším partiím automobilu.“
Michal Vlček, designér - 4: "Peugoet velmi inklinuje k vizáži šelmy. Svoje příznivce si tento styling určitě najde. Já v tomto konceptu vidím také "batmobil", který je dle mého názoru velmi nevkusný a odrazuje mě. Neumím si představit, že by mě takovéhle auto mělo reprezentovat."
iDNES.cz, redaktoři - 3: "Ponuré, tvarově nevyvážené (jako téměř všechny současné peugeoty) a nepříliš pohledné auto. Sází na výrazné designérské prvky peugeotů. Ukazuje, že Peugeot tak trochu přešlapuje na místě. Na živo vypadá lépe než na obrázcích, docela zajímavý je orlí čumák. Ideální pro Batmana a jeho rodinu.“


Pohled do statistiky hlasování čtenářů prozradí zajímavé věci. Nejvíce jedniček dostal Peugeot 908 RC, nejméně Logan MCV. Levný kombík Dacie naopak dostal nejvíce pětek, nejméně si jich odváží Volvo C30. Nejvíce dvojek dostala Honda CRV, stejně jako nejvíce trojek, nejvíce čtyřek obdržel opět logan. V souboji škoodvek dostal joyster více jedniček, ale také více pětek, než scout.

Dohromady si dvanáct pařížských novinek (devět sériových - včetně VW Iroc a tři koncepty) odváží průměrnou známku 2,37.

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.